Indyjski bank ICICI stworzył stanowisko specjalisty ds. technologii i cyfryzacji oraz grupę ds. technologii i cyfryzacji (TDG), aby pracować nad poprawieniem zdolności cyfrowych banku, powiedziała Chanda Kochhar, dyrektor zarządzająca banku.

Grupa TDG pomoże organizacji w rozwinięciu możliwości cyfrowych dla bankowości komercyjnej, detalicznej oraz hurtowej oraz usług skarbowych, dla małych i średnich firm.

ICICI Bank jest największym prywatnym bankiem. Planuje wdrożyć czaty z pomocą sztucznej inteligencji, aby pomóc w wyborze pożyczek i dokonywaniu przelewów.

Wykorzystanie blockchain

Bank planuje użycie technologii blockchain, aby rozwinąć usługi bankowe dla swoich klientów. Kochhar powiedziała, że ta technologia jest tańsza i bardziej skalowalna. ICICI Bank może zastosować blockchain w transakcjach import/eksport, może też stworzyć połączenie z miejscem, w którym dokonuje się eksportu i wydaje się certyfikaty oraz tym, gdzie dostaje się potwierdzenie, a grupa bankowa dostarcza finansowanie. Działanie na podstawie otwartej technologii ledger sprawi, że ten proces będzie bardziej przejrzysty, co zredukuje liczbę oszustw i błędów spowodowanych usunięciem danych.

Nowy departament dla korzyści klientów

Nowy urzędnik będzie współpracował z wieloma jednostkami biznesowymi, aby opracować rozwiązania cyfrowe dla problemów, z którymi spotykają się klienci. ICICI Bank jest pierwszym w kraju, który wprowadził bankowość internetową, która pozwala na używanie smartwachów, tabletów, smartfonów, laptopów i wielu innych urządzeń w dokonywaniu transakcji w czasie rzeczywistym oraz na stronach mediów społecznościowych, korzystać z bankomatów oraz bankowości na komórki.

Cyfrowa administracja

Strategia cyfrowa zakłada poprawienie funkcjonalności cyfrowych. Pracownicy, którzy kończą zadania, proszą o przerwy i dodają informacje o sobie w przypadku nagłych wypadków, kiedy nie ma ich w biurze.

Bank rozważa partnerstwo w niektórych sferach oraz tworzenie własnych usług w innych. Kochhar stwierdziła, że banki mogą wykonywać zadania poprzez fintech oraz

Usługi dla klientów

Przekazanie klienta stronie trzeciej nie jest dobre, jeśli jest to stały klient. ICICI Bank stworzył mobilny portfel usług. W ramach e-commerce, bank pracuje z firmami z zewnątrz, aby umożliwić klientom kupowanie online oraz płacenie za swoje zakupy.