Popularność oraz możliwości jakie daje Bitcoin powodują, że coraz większe firmy, marki i koncerny zaczynają nie tylko zastanawiać się nad wprowadzeniem tej kryptowaluty, ale też realnym jej stosowaniem w codziennym użytku

 

 

 

10.08.2017

Wśród akceptujących płatności Bitcoinem są Starbucks, Subway, Dell, Expedia, Overstock czy Microsoft.

Zespół Coingeek zamierzał sprawdzić stosunek innych, wielkich marek do Bitcoina. Mieli spróbować namówić je do wprowadzenia użytku Bitcoina do codziennego użytku. W tym celu, za pomocą kodów QR, wysłali każdemu z zarządów firm po $100 w Bitcoinie. Na liście z “celami” znalazły się Alibaba, Amazon, Tesco, Staples, Uber, McDonalds, Netflix, Airbnb, American Airlines, LVMH, AT&T, CVS Health, Tesla, Apple, FedEx, John Lewis PLC, Spotify, BMW oraz Red Bull.

Na ten moment Lurence Tosi z Airbnb, John J. Stephen z AT&T oraz Derek Kerr z American Airlines odebrali swoje vouchery.

Czy to oznacza, że firmy zaczną akceptować kryptowaluty jako alternatywne metody płatności? Bardzo możliwe. Miejmy nadzieję, że, w najbliższym czasie, coraz więcej firm dostrzeże zalety Bitcoina.

Jeżeli chodzi o Overstock, to akceptują oni płatności Bitcoinem już od 2014 roku. Ostatnio umożliwili oni płatności także za pomocą altcoinów, między innymi Litecoinem, DASH’em, NEM’em i ponad 40 innymi, dzięki integracji z systemem płatniczym ShapeShift i ich API.