Brave Software, wydawca przeglądarki internetowej o otwartym kodzie źródłowym, posiadającej ulepszone funkcje prywatności, wbudowany bloker reklam i wbudowaną kryptowalutę (Basic Attention Token [BAT]), rozpoczął fazę próbną swojego programu reklamowego. Odważni użytkownicy, którzy biorą udział w badaniu programu, otrzymają kwotę BAT proporcjonalną do 70% przychodów reklamowych firmy w zamian za reklamy oglądane

 

19.06.2018

 

Firma, która została założona przez byłego głównego architekta i dyrektora technicznego Mozilli, Brendana Eicha i byłego starszego inżyniera oprogramowania w Mozilli oraz byłego producenta oprogramowania komputerowego w Khan Academy. Jego przeglądarka oferuje wiele korzyści związanych z szybkością i prywatnością. Strona internetowa Brave’a twierdzi, że przeglądarka ładuje strony nawet dwa razy szybciej niż inne przeglądarki na komputerach i nawet ośmiokrotnie szybciej w urządzeniach mobilnych w dużej mierze dzięki wbudowanemu blokowaniu reklam, które eliminuje niepożądane wydatki na przepustowość.

Gdy produkt zostanie w pełni uruchomiony, przeglądarka umożliwi jego użytkownikom dokonanie wyboru między reklamami blokowanymi w całości lub zdobycie wbudowanej kryptowaluty przeglądarki, podstawowego tokena w zamian za oglądanie reklam. Basicattentiontoken opisuje BAT jako “token narzędziowy oparty na technologii Ethereum, który może być również używany jako jednostka rozliczeniowa między reklamodawcami i wydawcami”

Program reklamowy firmy pozwala użytkownikom wyświetlać “kilka trafnych reklam” kilka razy dziennie. Za każdym razem, gdy reklama jest wyświetlana, użytkownik przeglądarki otrzymuje tokeny BAT z zestawem Brave umożliwiającym dystrybucję 70% zysków generowanych przez reklamę użytkownikom przeglądarek, którzy wybierają wyświetlanie reklam.

Ponieważ uczestnicy procesu otrzymają historie przeglądania przesłane do firmy Brave w celu analizy, wersja próbna może nie być odpowiednia dla osób pragnących czerpać pełne korzyści prywatności z przeglądarki.

W kwietniu firma Brave Software ogłosiła, że ​​będzie współpracować z Dow Jones Media Group. Umowa została opisana jako obejmująca “Brave zapewniający dostęp do treści premium z Down Jones Media Group dla ograniczonej liczby użytkowników, którzy pobrali przeglądarkę Brave”

Daniel Bernard, starszy wiceprezes Dow Jones Media Group, należący do Barron’s, wyraził optymizm odnośnie umowy, stwierdzając: “Nasza współpraca z Brave jest ekscytującym i innowacyjnym krokiem. Jako globalni wydawcy cyfrowi uważamy, że ważne jest ciągłe badanie nowej i powstające technologii, którą można wykorzystać do budowania wysokiej jakości doświadczeń klientów”