Francuski gigant handlowy Carrefour kontynuuje rozwój technologii Blockchain poprzez śledzenia dostaw mleka

 

06.03.2019

 

Począwszy od marca, gigant handlu detalicznego stopniowo wprowadza nowy, zasilany przez Blockchain produkt – filtrowane, pełnotłuste mleko z nowej linii produktów Carrefour Quality Line (CQL). Produkty CQL mają zagwarantować konsumentom pełną identyfikowalność produktu w całym łańcuchu dostaw – od rolników po półki sklepowe.

Dzięki CQL konsumenci będą mogli zobaczyć współrzędne GPS rolników, których mleko zwierząt zostało zebrane, uzyskać informacje o tym, kiedy mleko zostało zebrane i zapakowane, a także dowiedzieć się o różnych udziałowcach zaangażowanych w linię produktów.

Nowy produkt Carrefour jest kontynuacją wielu wcześniejszych wdrożeń Blockchain przez głównego światowego sprzedawcę żywności. W listopadzie 2018 r. firma Carrefour wprowadziła na rynek rozwiązanie do monitorowania żywności zasilane przez Hyperledger w celu śledzenia kurcząt chowanych na wolnym wybiegu oznaczonych jako “Calidad y Origen” w Hiszpanii.

Źródło obrazu: 123rf.com