Amerykańska firma programistyczna Salesforce uzyskała patent na wykrywanie wiadomości spamowych za pomocą technologii Blockchain. Zgłoszenie patentowe zostało opublikowane na stronie Urzędu Patentów i Znaków Towarowych USA (USPTO) we wtorek 4 listopada

 

08.11.2018

 

Salesforce, który oferuje swoim klientom platformę mailingową opartą na chmurze, opatentował rozwiązanie, które pozwala wykryć, czy początkowy e-mail został zmodyfikowany podczas wysyłania. Ponadto program oparty na Blockchainie mógłby pomóc w ulepszeniu istniejących filtrów, które często nie potrafią odróżnić spamu od zwykłych wiadomości e-mail, takich jak listy promocyjne.

Jak wyjaśniono w części technicznej dokumentu, aby zapewnić autentyczność wiadomości, pierwszy serwer wiadomości e-mail zapisze wybrany komponent bieżącej wiadomości, aby uzyskać zatwierdzenie innych węzłów. Kiedy drugi serwer odbierze wiadomość, sprawdza rekord Blockchainu, aby dowiedzieć się, czy dane zostały zastąpione. Jeśli te dwie wiadomości są zgodne, wiadomość e-mail jest oznaczona jako pożądana. Jeśli treść została zmieniona, wiadomość trafia do folderu spamu.

Chociaż patent odnosi się konkretnie do rozwiązania platformy pocztowej, Salesforce zauważa, że ​​Blockchain może również rozwiązywać problemy z autentycznością dokumentacji medycznej, transkrypcji edukacyjnych, aktów prawnych, praw własności i dokumentów prawnych.

Platforma do zarządzania pocztą e-mail, Credo, próbuje również zwalczać spam za pomocą Blockchaina, 10 procentowy udział projektu, który planuje wykorzystać tokeny do weryfikacji listów, został przejęty przez inwestora Tima Drapera, w 2017 roku.

Inne firmy z USA aktywnie zgłaszają patenty na różne rozwiązania Blockchain. Firma International Business Machines Corporation, lub IBM, jest uznawana za jednego z największych dostawców technologii patentowych związanych z Blockchainem. IBM złożył w sumie 89 zgłoszeń typu Blockchain do 31 sierpnia, pobity jedynie przez chińskiego giganta Alibaba z 90 patentami.

Najnowszy patent, jaki złożył IBM, ma na celu zachowanie bezpiecznych granic między obiektami rozszerzonej rzeczywistości (AR) w grach wideo a rzeczywistymi lokalizacjami fizycznymi. Zgodnie z dokumentem, lokalna baza danych zasilana przez Blockchain pozwoliłaby urządzeniom mobilnym uzyskać sygnał o tym, czy określona lokalizacja na AR jest niepożądana.

Źródło obrazu: 123rf.com