Google oświadczyło, że ​​zmieni swoją politykę w czerwcu tego roku, co spowoduje zablokowanie reklam związanych z kryptowalutami

 

14.03.2018

 

W opublikowanym we wtorek wpisie na blogu firma informuje, że zmieni swoją istniejącą listę ograniczeń produktów finansowych, która doda treść reklam związanych z kryptowalutami w tym między innymi oferty początkowej tokenów ICO, giełd kryptowalutowych, portfeli kryptowalutowych i porady dotyczących transakcji kryptowalutowych oraz inwestycji.

Takie reklamy nie będą już mogły być wyświetlane Ponadto ograniczenie będzie dotyczyć zarówno zastrzeżonych, jak i powiązanych z nami platform reklamowych Google.

Oświadczenie nastąpiło zaledwie miesiąc po tym, jak społeczny gigant mediów społecznościowych Facebook ogłosił 30 stycznia, że ​​firma wymusi nową politykę zakazującą reklam BTC i początkowych ofert ICO, aby zapobiec promocjom związanym z kryptowalutami, które mogą oszukać inwestorów.

Chociaż Google nie wyjaśnił szczegółowo przyczyn takiego zakazu, nowa polityka pojawia się w czasie, gdy organy regulacyjne w USA coraz częściej analizują projekty kryptowalut, które ujawniają różne możliwości inwestycyjne.

Posunięcia Google i Facebooka – dwóch największych na świecie platform internetowych i reklamowych – są również zgodne z wysiłkami organów regulacyjnych ze Stanów Zjednoczonych, zarówno na szczeblu stanowym, jak i federalnym, w zakresie zwalczania ICO, które wydają się wątpliwe w związku z nadzorem rządu.

Jak wspomniano wcześniej, amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd opublikowała również wiele ostrzeżeń dotyczących zwiększenia wysiłków w zakresie monitorowania ofert początkowych ICO, które agencja może uznać za emitujących niezarejestrowane papiery wartościowe.