IBM i Salon Media pilotują projekt Blockchain stworzony przez AdLedger, konsorcjum non-profit, które opracowuje technologie dla rynku reklamy cyfrowej

 

19.04.2018

 

“The Campaign Reconciliation Project” wykorzystuje technologię Blockchain do pośredniczenia w zwarciu między reklamodawcami, wydawcami i konsumentami, co obecnie sprawia, że ​​branża jest podatna na zaawansowane technologicznie oszustwa reklamowe, takie jak oszustwa związane z botami i fałszowanie domen. Skupiając się w szczególności na uzgadnianiu kampanii, dokument Proof of Concept (PoC) rejestruje warunki umowy, płatności wydawcy i szczegóły dotyczące spełnienia warunków umowy we wspólnym systemie, który jest niezmienny i w pełni kontrolowany, PRWeb dalej donosi.

Chad Andrews, globalny lider rozwiązań reklamowych w IBM, napisał w AdWeek 18 kwietnia:

“Dzięki wspieranej przez Blockchain sieci peer-to-peer możliwe jest osiągnięcie przejrzystości w łańcuchu dostaw reklamy cyfrowej. Ale zapewnienie jej sukcesu będzie wymagać od całej branży, w tym od reklamodawców, dostawców technologii reklamowej, wydawców i agencji do łączenia się w ramach wspólnej, podlegającej audytowi wersji prawdy. Taki pakt ułatwiłby przełomowy poziom przejrzystości w zakresie audytu, pojednania, wykrywania oszustw, zarządzania rozbieżnościami i płatności. ”

Niedawny raport Juniper Research szacuje, że w 2018 r. Reklamodawcy korzystający z mediów cyfrowych stracą szacunkowo 19 miliardów dolarów na oszustwo, co odpowiada 52 milionom dolarów dziennie.

AdLedger pracuje obecnie nad dwoma Blockchainami, których celem jest zwiększenie przejrzystości i bezpieczeństwa danych dla reklamodawców i wydawców; jedna to kampania medialna prowadzona przez cały cykl życia w Blockchain, druga dotyczy zgodności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO).