IOTA i Volkswagen demonstrują Proof-of-Concept (PoC), który wykorzystuje system Tangle dla IOTA w autonomicznych samochodach na targach Cebit ’18 Expo w Niemczech

 

12.06.2018

 

PoC umożliwia Volkswagenowi wykorzystanie architektury IOTA Tangle, aby przesyłać uaktualnienia oprogramowania “over-the-air” w ramach nowego systemu “Connected Car” producenta samochodu.

Plątanina różni się od Blockchain, ponieważ nie używa “bloków” lub “górnictwa”, ale raczej jest zbudowana na ukierunkowanym wykresie acyklicznym (DAG), topologicznie uporządkowanym systemie, w którym różne typy transakcji działają jednocześnie na różnych sieciach w sieci.

Według komunikatu prasowego PoC, wizja Volkswagena polega na wykorzystaniu Tangle do bezpiecznego i bezprzewodowego rozpowszechniania danych w ramach rozwijającej się ekonomii inteligentnego samochodu. Eksperci branżowi spodziewają się, że do 2020 r., ponad 250 mln podłączonych samochodów będzie w drodze, co zwiększy potrzebę częstych zdalnych aktualizacji oprogramowania i dostępu do przejrzystych danych na dużą skalę.

Niedawny komunikat prasowy IOTA stwierdza, że ​​w ramach partnerstwa z Volkswagenem, IOTA może również zostać w przyszłości włączony do systemu Mobility-as-a-Service (MaaS), który będzie wykorzystywał technologię Blockchain do planowania podróży, rezerwacja i usług płatniczych w ekosystemie inteligentnych pojazdów.

W styczniu tego roku Dyrektor Generalny Volkswagena (CDO), Johann Jungwirth, dołączył do Rady Nadzorczej Fundacji IOTA, mówiąc, że platforma IOTA “pozwoli urządzeniom podłączonym na przesyłanie cyfrowo pieniędzy do siebie w formie mikropłatności,” czyniąc to ” przydatne ” Platforma IOTA jest w szczególności wolna od transakcji, co przekonywali jej twórcy, co czyni ją optymalną dla infrastruktury mikropłatności.

Na początku tego miesiąca IOTA nawiązała współpracę z główną inicjatywą Mobility Open Blockchain (MOBI) dla branży transportowej, a także gigantami produkcyjnymi takimi jak BMW, GM, Ford i Renault, a także Bosch, Hyperledger i IBM.