Kilka południowokoreańskich firm z sektora fintech zamierza wnieść petycję do Koreańskiej Komisji Wolnego Handlu przeciwko planom Apple odnośnie zablokowania technologii NFC dla deweloperów aplikacji z zewnątrz, donosi Puls, anglojęzyczna strona Mail Business Newspaper

 

 

Firmy twierdzą, że Apple nie pozwala im oferować pewnych usług fintech swoim klientom.

 
Interpay Co., eB Card Co., Hankook NFC Co., Kona I Co.  oraz KTB Solution planują wnieść petycję jeszcze w tym miesiącu. Wspomagające te przedsiębiorstwa Koreańskie Stowarzyszenie Przemysłu Fintech twierdzi, że ograniczenie NFC do Apple Pay może naruszyć prawo ochrony konsumentów.

 
Co z prawami konsumentów?

 
Lee Seung-gun, przewodniczący Koreańskiego Stowarzyszenia Przemysłu Fintech powiedział, że firmy rozmawiały już z organizacjami chroniącymi konsumentów na temat ograniczeń technicznych, które zostały wpisane do wniosku. Stwierdził również, że nabywcy nie powinni zostać pozbawieni możliwości korzystania z wielu usług fintech z powodu ograniczeń narzuconych przez Apple.

 
Funkcjonalność NFC wykorzystywana na wyłączność w Apple Pay została zainstalowana w modelu iPhone 6. Blok Apple dotyczy interfejsu programowania i nie pozwala klientom z Korei na uzyskanie dostępu do usług NFC takich, jak: identyfikacja użytkownika karty kredytowej, mobilnych biletów komunikacji miejskiej oraz płatności przez telefon.

 
Dla porównania, Samsung Electronics Co., otworzył swoją funkcjonalność NFC dla aplikacji zewnętrznych, pozwalając na powstanie wielu innych aplikacji poza Samsung Pay.

 
Aplikacje NFC ograniczone

 
EB Card stworzył model karty transportu opartej na NFC, ale ze względu na ograniczenia narzucone przez Apple może je oferować jedynie osobom korzystającym z telefonów z Androidem. Kona I Co. posiada aplikację, która wykorzystuje NFC i która nie działa na iPhonach.

 
Hwan Seung-ik z Hankook NFC, powiedział, że konsumenci mają prawo do używania usług NFC, ale ci z Korei nie mogą z nich korzystać w na podobnych zasadach nawet jeśli posiadają iPhony, co jest bez sensu.

 
Podobna sytuacja wydarzyła się w Australii gdzie 5 banków musiało udać się do Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów.

 

30.09.16